Haku

Suomen Pacific-rautatie : Keski-Suomen poikkiradan edullisin kulkusuunta Pohjanlahden rannikolta Karjalaan : ammattimiesten lausuntojen perusteella 1930

QR-koodi

Suomen Pacific-rautatie : Keski-Suomen poikkiradan edullisin kulkusuunta Pohjanlahden rannikolta Karjalaan : ammattimiesten lausuntojen perusteella 1930

Johdanto I. Pohjanmaan-Savon poikkiradan alkuhistoria II. Esitys ratasuunnan Vaasa-Härma-Lappajärvi-Alapitkä rakentamisesta III. Keski-Suomen poikkirata eli Suomen Pacific-rautatie IV. Miksi Vaasa poikkiradan päätepisteeksi? V. Vaasan satamain kehitysmahdollisuudet poikkiradan valmistuttua VI. Mernrannikko ei nouse enää Vaasan seutuvilla VII. Miksi ei Seinäjoki sovi poikkiradan päätepisteeksi VIII. Vimpelin kalkkivuorten rikkaudet maatalouden ja rakennusteollisuuden hyödyksi IX. Miljaardit uinuvat Keski-Suomen poikkiradan varsilla käyttämättömina metsävaroina X. Vaasan-Härmän-Lappajärven rautatieosan kannattavaisuuslaskelma XI. Valtion uuden ratapihan merkitys Vaasan Klemettilässä poikkiradan liikenteelle XII. Vaasan-Härmän-Lappajärven radan erinomaiset rakennusedellytykset XIII. Miten Savon ja Karjalan radat on yhdistettävä edullisimmin jatkumaan Pohjanmaalle? XIV. Vaasan satamat - Vaskiluodon ulkosatama - Sokeritehtaan satama - Öljysatama Porvarinsaarella - Sisäsatama XVI. Ykspihlajan satama XV. Leppäluodon (Ahlholman) satama XVII Kaskisten satama XVIII. Kristiinan satama XX. Suomen ensimäinen Pacific-rata XXI. Poikkirataa rakentamassa Kartta: Poikkiratasuunta

Tallennettuna: